Gyakorlati turizmus VI.

jún 14, 2021 | Horgászturizmus

A turisztikai szolgáltatások gyakorlati hátterét, szükséges infrastruktúráját bemutató sorozatunk következő részében a horgászvezetéssel kapcsolatos reklámozás és a marketing lehetőségeit elemezzük. Természetesen a kérdéseiket továbbra is várjuk, és a véleményükre, észrevételeikre is kíváncsiak vagyunk, valamint személyes konzultációra is lehetőséget tudunk biztosítani.

E-mail címünk: horgaszturizmus@cibakhaza.hu

6. rész

Horgászvezetés reklámozása

A horgászvezető egy olyan speciális szolgáltatás, amely szinte minden esetben reklámozásra szorul. A településre (a holtágra) érkező, helyismerettel nem rendelkező horgászok jelentős része igényli a helyi vezetőt, de sok esetben fogalma nincs róla, hogy hol keresse, illetve kit is válasszon.

Ezért a horgászvezetőknek érdemes specializálódni, egyrészt halfaj és/vagy horgászmódszer szerint, másrészt pedig a horgászati lehetőség (partról, stégről, csónakból) szerint. Ezeknek a döntéseknek meg kell előzniük a reklámozást, hiszen a vendég számára lehetővé kell tenni, hogy a saját igényei és elképzelései szerint válassza ki a vezetőjét.

A horgászvezetőknek első lépésben (költséghatékonyan, azaz az indulás évében minél alacsonyabb költséggel) három területre kell tervezniük a reklám-tevékenységet, hasonlóan a szálláshelyekhez. Némileg egyszerűbb a feladat, ha a horgászvezető is rendelkezik szálláshellyel, vagy kapcsolódik valamelyik szálláshelyhez.

Az első terület, a horgászvezetőket regisztráló Vegyesüzemi Horgász Egyesület honlapja, ahol mindenképpen célszerű egy nyilvántartás a holtágon tevékenykedő horgászvezetőkről. Ez várhatóan díjmentes lesz, hiszen a horgászvezetők a regisztrációval, kötelező tanfolyammal és vizsgával kapcsolatos befizetéseihez kapcsolódó szolgáltatásként működhet.

A második terület az Internetes lehetőségek kihasználása. Ennek ingyenes megoldása a horgászvezető Facebook profiljának létrehozása és naprakész üzemeltetése. Ezt a lehetőséget úgy célszerű kihasználni, hogy a holtág haljárásáról, a horgászvezető és vendégei fogásáról folyamatosan tudósítani kell, és a rekordlistára felkerülő halak fotóit is célszerű megosztani. Ezzel kapcsolatosan azért meg kell jegyezni, hogy csak közvetlen pénz kiadással nem jár, munkaidőben és energia ráfordításban már jelentős a vonzata.

A harmadik lépcső egy egyszerű, de az alapinformációkat (elérhetőség, halfaj és/vagy horgászmódszer szerinti specializáció, horgászati lehetőség) tartalmazó szórólap elkészítése. Ez már mindenképpen pénzbe kerül, de érdemes rá áldozni, hogy bármikor bárkinek a kezébe lehessen adni.

Ezekkel párhuzamosan érdemes egy minimális adatbázist felépíteni (név, telefonszám), mert sok vendég tud alkalmilag (egy-két napra) elszabadulni, ha a haljárás az átlagosnál jóval nagyobb fogási eséllyel kecsegtet. Erre a vendégektől érdemes rákérdezni, és telefonon egyeztetni velük, ha ilyen lehetőség adódik.

Mivel a horgászvezető általában (a vendég szempontjából) nem önálló, hanem kiegészítő szolgáltatást nyújt, a felsoroltaktól eltérő hirdetési formákat csak ritkán érdemes alkalmazni, amennyiben mégis, akkor a horgászok által sűrűn látogatott webodalakon esetleg a horgászújságokban, kiadványokban érdemes hirdetni a szolgáltatást.

Mivel mind a szállásadó, mind a horgászvezető számlaköteles szolgáltatást nyújt, a következő (befejező) részben a vállalkozóvá válás hátterét és szabályait fogjuk elemezni.

Összes bejegyzés

Share This