Az 1. napirend keretében a Helyi Választási Bizottság elnökének tájékoztatója hangzott el az önkormányzati képviselők és polgármesterek 2024. évi választásának eredményéről.
A 2. napirendi pontban először a megválasztott önkormányzati képviselők letették az esküt, majd a képviselő-testület előtt a település polgármestere is letette az esküjét.
A 3. napirendi pontban az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatát fogadta el a képviselő-testület. Az új SZMSZ-ben a bizottság elnevezése Pénzügyi, Településfejlesztési és Szociális Bizottság lett, valamint megszűnt a tanácsnoki tisztség. Az alakuló ülés szünetében az SZMSZ kihirdetésre került, mellyel hatályba is lépett.
A 4. napirendi pontban a polgármester előterjesztésére a képviselő-testület egyhangú szavazással megválasztotta a bizottság elnökét és a bizottság tagjait. A bizottság elnöke Jáger Viktor János képviselő, a bizottság önkormányzati képviselő tagjai Hegyes Krisztina, Baksa István és Kovács Andor Károly, a nem önkormányzati képviselő tagjai Sánta Balázsné, Magony Dorina és Kelemen Mihály lett. Ezt követően a megválasztott nem önkormányzati képviselő bizottsági tagok letették az esküjüket.
Az 5. napirendi pontban a képviselő-testület megállapította és egyhangú szavazással elfogadta a polgármester rézére az önkormányzati törvény alapján járó illetményét és költségtérítését.
A 6. napirendi pontban következett az alpolgármester megválasztása titkos szavazással és minősített többséggel. Az önkormányzati törvény alapján az alakuló ülésen a polgármester előterjesztésére, a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére megválasztja az alpolgármester. Az SZMSZ értelmében a képviselő-testület a saját tagjai közül egy társadalmi megbízatású alpolgármestert választ. A polgármester előterjesztésére 6 igen és 1 nem szavazattal a képviselő-testület Molnár Csaba képviselőt választotta meg alpolgármesterré. A megválasztott alpolgármester a képviselő-testület előtt esküt tett.
A 7. napirendi pontban a képviselő-testület meghatározta az alpolgármester tiszteletdíját és költségtérítését. Az alpolgármester tiszteletdíja az önkormányzati törvény alapján megállapítható tiszteletdíj 60 %-ban került meghatározásra.
A 8. napirendi pont keretében a képviselő-testületi tagok, a bizottsági elnök és a bizottsági tagok tiszteletdíjának a megállapítása következett. Az önkormányzati törvény szerint a képviselő-testület a polgármester előterjesztése alapján az alakuló ülésen dönt a bizottsági tagok tiszteletdíjáról. A képviselő-testület az előző ciklusban hatályos tiszteletdíjak összegén nem változtatott.
A 9. napirendi pontban az önkormányzati képviselőkre vonatkozó összeférhetetlenségi esetekről, méltatlansági szabályokról, a köztartozásmentes adózói adatbázisba való bejelentkezési kötelezettségről, valamint a képviselői jogokról és kötelezettségekről hallgathattak meg a tájékoztatót a jelenlévők. Végül a képviselő-testület megállapította a polgármesternek járó időarányos cafetéra juttatását és szabadságát.
Ügyfélfogadási idő:
Hétfő: 8:00 – 15:00 óráig
Kedd: nincs ügyfélfogadás
Szerda: 8:00 – 17:00 óráig
Csütörtök: 8:00 – 12:00 óráig
Péntek: 8:00 – 12:00 óráig
Elérhetőség:
5462 Cibakháza, Szabadság tér 5.
Telefon: 06 56 477 001
Email: hivatal@cibakhaza.hu
A településen észlelt problémákat bejelentheti az alábbi űrlap kitöltésével. Kérjük valós adatokat használjon, amin ügyintézőnk szükség esetén felveheti Önnel a kapcsolatot az adott probléma kivizsgálásánál.
Elérhetőség:
5462 Cibakháza, Szabadság tér 5.
Telefon: 06 56 477 001
Email: hivatal@cibakhaza.hu
Ügyfélfogadási idő:
Hétfő: 8:00 – 12:00, 13:00 – 16:00 óráig
Kedd: nincs ügyfélfogadás
Szerda: 8:00 – 12:00, 13:00 – 17:00 óráig
Csütörtök: 8:00 – 12:00 óráig
Péntek: 8:00 – 12:00 óráig