Tájékoztatom a Tisztelt Szülőket, hogy a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. tv. 21/C § (1) a.) pontja alapján, a hátrányos helyzetű és rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő, vagy halmozottan hátrányos helyzetű, a községben lakóhellyel rendelkező, 5 hónapos – 18 év közötti életkorú gyermekek, szünidei étkeztetésre jogosultak, mely ellátást a szülőnek/törvényes képviselőnek kell igényelnie, az erre a célra rendszeresített nyomtatványon.
A települési önkormányzat a nyári szünidei gyermekétkeztetést azon hátrányos helyzetű és rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő, halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek részére ingyenesen biztosítja, akiknek hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzete 2021. május 1-jén fennáll, illetve akiknek hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzetét 2021. május 1-je és augusztus 15-e között lesz megállapítva. A települési önkormányzat a szünidei gyermekétkeztetést a nyári tanítási szünet időtartama alatt legalább 43 munkanapon, valamint az ezen időtartamra eső, a bölcsődei ellátást nyújtó intézmény és az óvoda zárva tartásának időtartama alatti munkanapokon szervezi meg.
Tájékoztatom, hogy a szünidei gyermekétkeztetés iskolás, illetve az intézményi jogviszonnyal nem rendelkező gyermekek részére a nyári szünet időtartama alatt 2021. június 16. napjától 2021. július 02. napjáig,
illetve 2021. július 19. napjától 2021. augusztus 31. napjáig (munkanapokon) vehető igénybe.
Tájékoztatom, hogy a szünidei gyermekétkeztetés óvodás gyermekek részére a nyári szünet időtartama alatt 2021. július 05. napjától 2021. július 16. napjáig (munkanapokon) vehető igénybe.
Tájékoztatom, hogy a szünidei gyermekétkeztetés bölcsődés gyermekek részére a nyári szünet időtartama alatt 2021. július 05. napjától 2021. július 30. napjáig (munkanapokon) vehető igénybe.
A készételt napi rendszerességgel ételhordó edényről gondoskodva, ügyelve annak megfelelő állapotára és tisztaságára 11.30 és 13.30 óra között a Piros Iskolában az 5462 Cibakháza, Báthory út 10/a. szám alatt lehet személyesen, vagy írásbeli meghatalmazottja útján megjelenni, és átvenni.
Ha a gyermek előre nem látható hiányzása, betegsége vagy egyéb ok miatt, a részére biztosított étel elvitelére az átvételre meghatározott időpontban nem kerül sor, akkor az étel másik, szünidei étkeztetésre jogosult gyermek számára átadásra kerül.
A Korm. rendelet előírásai alapján, valamennyi -2021.05.01-jén- ellátásra jogosult gyermek szülője törvényes képviselője, 2021. május 15-ig írásban tájékoztatva lesz az ellátási formáról, az ellátás biztosításának módjáról, helyéről és idejéről. A tájékoztatással egyidőben, a szünidei gyermekétkeztetés igényléséhez szükséges, Korm. rendelet 7. melléklet szerinti nyilatkozat a szülők részére megküldésre kerül, az ellátásra jogosult gyermekei számának megfelelő példányszámban. A nyilatkozatokat gyermekenként külön-külön kell kitölteni! A nyilatkozat beszerezhető a Közös Önkormányzati Hivatalban ügyfélfogadási időben. A nyilatkozat –az évközi szünet időtartama kivételével- a nevelési év, tanév során bármikor benyújtható, illetve módosítható.
A tájékoztató kiküldésével egyidejűleg, a család, és gyermekjóléti szolgálat értesítve lesz, melynek munkatársa fel kell, hogy keresse az ellátásra jogosult gyermek családját avégett, hogy segítséget nyújtson a jogosultnak a 7. melléklet szerinti nyilatkozat kitöltéséhez és benyújtásához.
Minden egyes szünidei gyermekétkeztetés megkezdése előtt, a helyben szokásos módon (hirdetményeken, az önkormányzat honlapján keresztül), valamint az intézményi gyermekétkeztetést biztosító óvodai konyhán keresztül fel fogom hívni a jogosultak figyelmét a szünidei gyermekétkeztetésre, annak időtartamára, módjára és helyszínére.
Felhívom a szülő/törvényes képviselő figyelmét, az adott szünidei gyermekétkeztetés megkezdése előtt vizsgálatra kerül, hogy a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő gyermek hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzete az azt megállapító határozat alapján fennáll-e.
Cibakháza, 2021. május 03.
Török István
jegyző
Ügyfélfogadási idő:
Hétfő: 8:00 – 15:00 óráig
Kedd: nincs ügyfélfogadás
Szerda: 8:00 – 17:00 óráig
Csütörtök: 8:00 – 12:00 óráig
Péntek: 8:00 – 12:00 óráig
Elérhetőség:
5462 Cibakháza, Szabadság tér 5.
Telefon: 06 56 477 001
Email: hivatal@cibakhaza.hu
A településen észlelt problémákat bejelentheti az alábbi űrlap kitöltésével. Kérjük valós adatokat használjon, amin ügyintézőnk szükség esetén felveheti Önnel a kapcsolatot az adott probléma kivizsgálásánál.
Elérhetőség:
5462 Cibakháza, Szabadság tér 5.
Telefon: 06 56 477 001
Email: hivatal@cibakhaza.hu
Ügyfélfogadási idő:
Hétfő: 8:00 – 12:00, 13:00 – 16:00 óráig
Kedd: nincs ügyfélfogadás
Szerda: 8:00 – 12:00, 13:00 – 17:00 óráig
Csütörtök: 8:00 – 12:00 óráig
Péntek: 8:00 – 12:00 óráig