A következőkben a kerékpárút építésével kapcsolatos eddigi történéseket és a befejezéshez szükséges intézkedéseket foglaljuk össze.
A „TOP_PLUSZ-1.1.3-21-JN1-2022-00018” projekt azonosító számú pályázat egyik projekteleme a „Kerékpározható út építése Cibakházán” című kivitelezés.
A törvényi előírások szerint lefolytatott nyílt közbeszerzési eljárás keretében a legkedvezőbb érvényes ajánlatot a JÁSZ MODUL Kft. adta, nettó 67 892 918,- Ft + 18 331 088,- Ft fordított áfa (27%), mindösszesen bruttó 86 224 006,- Ft átalányösszegben.
A kivitelezési munkák teljeskörű elvégzése céljából 2024. augusztus 28. napján a kivitelezési szerződést megkötöttük.
Az építési munkaterület munkavégzésre alkalmas állapotban 2024. szeptember 2-án átadtuk a Kivitelező részére.
A kikötöttük, hogy a Kivitelező 1 db előlegszámla, 4 db részszámla és 1 db végszámla benyújtására jogosult a készültségi szintnek megfelelően.
Az eltelt időszakban a Kivitelező a munkák 15%-os készültségi fokát, a 35%-os készültségi fokát, a 60%-os és 80 %-os készültségi fokát teljesítette, melyről minden esetben részszámlát állított ki, amelyet a Műszaki ellenőr igazolását követően az önkormányzat kivétel nélkül fizetési határidőn belül kiegyenlített.
Önkormányzatunk többször is felhívta a Kivitelező figyelmét és kiemelte, hogy a műszaki- szakmai ütemtervben foglaltaktól a kivitelezés üteme elmarad. A Kivitelező részéről egyetlen- egyszer sem érkezett írásban akadályközlés. A munkálatok gyorsítása érdekében a Műszaki ellenőr és Kivitelező jelenlétében számos egyeztetésre került sor.
A beruházás menetét hátráltatta, hogy a Kivitelező és a szállítói között több esetben elszámolási vita alakult ki, melyek megoldásában az Önkormányzat közvetítőként több esetben is eredményesen közreműködött.
A közvetítések ellenére a munkálatok üteme tovább lassult, ezért az Önkormányzat írásban szólította fel a Kivitelezőt a munkálatok befejezésére és a hibás teljesítések, (pl. a Posta előtti támfal) kijavítására 2025. augusztus 31-ig.
Mindezek miatt a Képviselő-testületnek nem maradt más lehetősége, mint a szerződés felmondása, amiről teljes konszenzussal döntött.
A szerződés felmondását követően az Önkormányzat a Kivitelező részére 13 578 584,- Ft összegű meghiúsulási kötbért vetett ki.
A Műszaki ellenőr elvégezte az elkészült munkarészek felmérését. Elkészültnek csak azt a munkát fogadjuk el, amelynek minősége a szerződésben rögzítetteknek és jogszabályokban foglaltaknak megfelel. A készültség mértéke 81 %-ban került megállapításra.
Az új közbeszerzési eljárást követően fejeződhet be a kerékpárút építése.
A felmérés alapján a tervező elkészíti az u. n. fedvénytervet, amely nem csak a hiányzó munkarészeket tartalmazza, de a hibás teljesítések szükséges mértékű visszabontását, átépítését is.
Az önkormányzat a fedvényterv alapján nyílt közbeszerzési eljárásban választja ki azt a kivitelezőt, aki a kerékpározható út befejező munkáit elvégzi.
A befejezéséhez szükséges pénzügyi fedezet a Magyar Államkincstárnál vezetett számlán az Önkormányzat rendelkezésre áll.
Az Önkormányzat a munkaterületet visszavette, a fokozottan balesetveszélyes részeket lezárta. A kerékpárút le nem zárt szakaszai nincsenek forgalomba helyezve, ezért felhívjuk a figyelmet, hogy aki használja a kerékpárutat, fokozott körültekintéssel, saját felelősségére használja!
Az Önkormányzat mindent megtesz azért, hogy a beruházás minél előbb, megfelelő minőségben végre befejeződjön, addig is megértésüket és türelmüket kérjük!
Cibakháza, 2025. október 14.
Cibakháza Nagyközségi Önkormányzat
Elérhetőség:
5462 Cibakháza, Szabadság tér 5.
Telefon: 06 56 477 001
Email: hivatal@cibakhaza.hu
Ügyfélfogadási idő:
Hétfő: 8:00 – 12:00, 13:00 – 16:00 óráig
Kedd: nincs ügyfélfogadás
Szerda: 8:00 – 12:00, 13:00 – 17:00 óráig
Csütörtök: 8:00 – 12:00 óráig
Péntek: 8:00 – 12:00 óráig
A településen észlelt problémákat bejelentheti az alábbi űrlap kitöltésével. Kérjük valós adatokat használjon, amin ügyintézőnk szükség esetén felveheti Önnel a kapcsolatot az adott probléma kivizsgálásánál.