A Nagyközségi Szociális Gondozási Központ jelenleg az alapszolgáltatások közül szociális étkeztetés, házi segítségnyújtás, nappali szociális ellátás (Idősek klubja), a szakosított ellátások közül ápolást, gondozást nyújtó intézmény (Idősek otthona) szolgáltatásokat nyújtja. A Gondozási Központ az étkeztetés keretében 88 fő részére rendszeresen napi egyszeri meleg ételt biztosít, amelyet az óvoda konyháján készítenek el. A leginkább rászorultabb ellátottaknak hétvégéken és ünnepnapokon is biztosítják az étkeztetést.
Házi segítségnyújtásban ebben az évben összesen 43 fő részesült. A házi segítségnyújtásnál az igénybe vevő önálló életvitelének fenntartását – szükségleteinek megfelelően lakásán, lakókörnyezetében biztosítja. A házi segítségnyújtás hozzájárul ahhoz, hogy az ellátást igénybe vevő fizikai, mentális, szociális szükséglete életkorának, élethelyzetének és egészségi állapotának megfelelően, meglévő képességeinek fenntartásával, felhasználásával, fejlesztésével biztosított legyen. A házi segítségnyújtás a személyi gondozás keretében gondozást és háztartási segítségnyújtást és a szociális segítés keretében háztartási segítségnyújtás szolgáltatási elemet biztosít.
A nappali ellátást nyújtó Idősek Klubja elsősorban a saját otthonukban élők napközbeni tartózkodása érdekében működik. Az idősek nappali ellátása keretében 51 főről gondoskodnak az Idősek Klubjában az egészségi állapotuk vagy idős koruk miatt szociális és mentális támogatásra szoruló, önmaguk ellátására részben képes személyekről.
Az Idősek Otthonában 2024. szeptember 30-án 14 fő nő és 2 fő férfi lakó van. A 2024. évben ezen ellátásnál szeptember 30-ig 6 fő elhalálozás volt. Az átlagéletkor az intézményben jelenleg 85 év. 2024. szeptember 30-án a várakozók száma ténylegesen: 46 fő.
A Képviselő-testület a Gondozási Központ vezetőjének a beszámolóját egyhangú szavazással elfogadta.
Nagyrév Község Önkormányzat Képviselő-testülete kinyilvánította csatlakozási szándékát a Cibakházi Közös Önkormányzati Hivatalhoz.
Az önkormányzati törvény szerint közös önkormányzati hivatalt hoznak létre azok a járáson belüli községi önkormányzatok, amelyek közigazgatási területét legfeljebb egy település közigazgatási területe választja el egymástól, és a községek lakosságszáma nem haladja meg a kétezer főt. A közös önkormányzati hivatal létrehozásáról az érintett települési önkormányzatok képviselő-testületei az általános önkormányzati választások napját követő hatvan napon belül közigazgatási szerződésben állapodnak meg.
A megállapodás az általános önkormányzati választásokat követő év január 1-jén lép hatályba.
A kétezer főt meghaladó lakosságszámú települési önkormányzat képviselő-testülete nem tagadhatja meg a közös önkormányzati hivatal létrehozására irányuló megállapodás megkötését, ha azt a vele határos település kezdeményezi.
A Képviselő-testület egyhangú szavazással elfogadta, hogy 2025. január 1-től a Cibakházi Közös Önkormányzati Hivatalba Tiszainoka mellé Nagyrév település is becsatlakozik.
Az önkormányzat építményadót, magánszemélyek kommunális adóját és helyi iparűzési adót vezetett be.
Építményadó 2024. évben 340 adózó részére került előírásra 11 193 057 Ft összegben.
2024. november 12-ig 9 697 368 Ft folyt be az építményadó számla javára.
Magánszemélyek kommunális adója 1428 adózó részére került előírásra 14 617 367 Ft összegben. 2024. november 12-ig befizetésre került 11 860 218-Ft.
Helyi iparűzési adó: adóköteles az önkormányzat területén állandó jelleggel végzett vállalkozási tevékenység. Az adó alanya a vállalkozó a 2024. évben 176 db iparűzési adó bevallás érkezett az adóhatósághoz, az ebből származó bevétel 2024. 11. 12. napjáig 148 768 286 Ft.
Termőföld bérbeadásból származó jövedelemadó címén 2024. 11. 12-ig 53 360 Ft bevétel keletkezett.
Követelés- és hátralékkezelés: 2024. februárban és márciusban több mint 2000 adózónak fizetési értesítés ment ki. 2024. évben közel 400 fizetési felszólítás került kiküldésre az adózók részére.
Talajterhelési díj: mértéke 1.800 Ft/m3. 2024. november 12-ig befizetett talajterhelési díj összege 4 031 607 Ft.
Késedelmi pótlék számlára befizetett összeg 2024. november 12. napjáig 1 375 409 Ft.
A Képviselő-testület tájékoztatót egyhangú szavazással elfogadta.
A Képviselő-testület arról döntött, hogy az önkormányzat által bevezetett helyi adók vonatkozásában (építményadó, magánszemélyek kommunális adója és iparűzési adó) az alkalmazott adómértéket a 2025. évben nem emeli, azt a 2024. évi szinten változatlanul hagyja.
A Képviselő-testület az előterjesztést egyhangú szavazással elfogadta.
A Képviselő-testület hozzájárulását adta ahhoz, hogy a tiszaföldvári halastó vize a Cibakházi Holt-Tiszába a korábban is használt útvonalon kerüljön lecsapolásra, mivel a lecsapoláshoz a „TÓGAZDA” Halászati Zrt. az előírt feltételeknek megfelelt.
A Képviselő-testület az előterjesztést 1 tartózkodás ellenében elfogadta.
Az önkormányzat bérbe adja, a Magyar Telekom Nyrt. részére a 1480/3 hrsz-ú ingatlan, (művelési ága: kivett beépítetlen terület) közösen kijelölt 10-15 m2 alapterületű részét bázisállomás működtetése céljából
A Képviselő-testület az előterjesztést egyhangú szavazással elfogadta.
Az I. számú háziorvosi körzetben 2022. április 01. naptól a helyettesítést Dr. Kecskés Béla háziorvos látja el, megbízási szerződése 2024. december 31. napig szól. Hegyes Zoltán polgármester úr egyeztetésének eredményeképpen Doktor úr vállalta a körzet ellátását határozatlan időre, annak betöltéséig.
A Képviselő-testület az előterjesztést egyhangú szavazással elfogadta.
A külterületi utak fejlesztése tárgyban megjelent pályázati felhívásra Cibakháza Nagyközségi Önkormányzat pályázatot nyújt be „A Kispusztai út II. szakaszának felújítása Cibakházán” címmel, 5462, Cibakháza, külterület, Kispusztai út (013 hrsz.) II. szakasza (1357 méter) megvalósítási helyszínnel, a támogatás mértékének maximum összegéig, azaz bruttó 150.000.000 Ft támogatás összegre, 95 %-os támogatási intenzitással, összesen, 5 % önerővel együtt bruttó 157 894 737 Ft beruházás összegre.
A Képviselő-testület a pályázat benyújtását a Kispusztai út II. szakaszára egyhangú szavazással elfogadta.
A Képviselő-testület által a belső ellenőrzési feladatok elvégzésére kiírt nyílt pályázati felhívásra a benyújtási határidő végéig egy pályázat érkezett, aki korábban is ellátta a belső-ellenőri feladatokat.
A pályázatot a Képviselő-testület egyhangú szavazással elfogadta.
A felmérés alapján a 442 számú főút Kispusztai út és a Kaluterm Kft. közötti szakaszán 750 fm hosszban a kerékpárút Ady Endre utcától a Szent László utcáig. A Báthory utca és a Kossuth utca repedései 1300 fm hosszban, valamint az Ady Endre utcától a Szent László utcáig 20 db kátyú és a Báthory utca és a Kossuth utca között 9 db kátyú javítása indokolt. A repedésjavítás költsége 850 Ft/fm + áfa, a kátyúzás költsége 16 000 Ft/m2 + áfa.
A Képviselő-testület az előterjesztést egyhangú szavazással elfogadta.
Az önkormányzat a 2025. évben a vízkárelhárítási tervet és a 2026. évben a környezetvédelmi program elkészítését határozta el. A vízkárelhárítási terv elkészítése kötelező feladat, melynek költsége 900 000 Ft + áfa lesz.
A Képviselő-testület az előterjesztést egyhangú szavazással elfogadta.
A nemzetiségi törvény előírj, hogy a települési önkormányzat a települési nemzetiségi önkormányzattal a helyiséghasználatra, a további feltételek biztosítására és a feladatok ellátására vonatkozóan közigazgatási szerződésben megállapodik
A Képviselő-testület a közigazgatási szerződést egyhangú szavazással elfogadta.
Az önkormányzat az idei év végén is szeretné megköszönni dolgozóinak az egész éves munkájukat. Az önkormányzat jelenlegi költségvetési helyzete lehetővé teszi az intézmények dolgozói részére béren kívüli juttatás megállapítását.
A Képviselő-testület az előterjesztést egyhangú szavazással elfogadta.
Az önkormányzat 2025-ben is részt kíván venni járási startmunka programokban a korábbi 28 fő helyett 19 fővel.
A Képviselő-testület az előterjesztést egyhangú szavazással elfogadta.
Az önkormányzat a 2025. évi működési kiadások fedezetének biztosítása érdekében 18 000 000 Ft folyószámlahitel-keret felvételéről döntött a képviselő-testület egyhangú szavazással.
Cibakháza, 2024. november 29.
Ügyfélfogadási idő:
Hétfő: 8:00 – 15:00 óráig
Kedd: nincs ügyfélfogadás
Szerda: 8:00 – 17:00 óráig
Csütörtök: 8:00 – 12:00 óráig
Péntek: 8:00 – 12:00 óráig
Elérhetőség:
5462 Cibakháza, Szabadság tér 5.
Telefon: 06 56 477 001
Email: hivatal@cibakhaza.hu
A településen észlelt problémákat bejelentheti az alábbi űrlap kitöltésével. Kérjük valós adatokat használjon, amin ügyintézőnk szükség esetén felveheti Önnel a kapcsolatot az adott probléma kivizsgálásánál.
Elérhetőség:
5462 Cibakháza, Szabadság tér 5.
Telefon: 06 56 477 001
Email: hivatal@cibakhaza.hu
Ügyfélfogadási idő:
Hétfő: 8:00 – 12:00, 13:00 – 16:00 óráig
Kedd: nincs ügyfélfogadás
Szerda: 8:00 – 12:00, 13:00 – 17:00 óráig
Csütörtök: 8:00 – 12:00 óráig
Péntek: 8:00 – 12:00 óráig