Már 2017. július 1-től egyszerűsödött a víziállás létesítésének az engedélyeztetése. A módosítás szerint a 4. § (2) bekezdés b) pontja hatályát veszti, mivel nem kell az alaprajz és a hiteles térképmásolat mellé még 1:1000 méretarányú helyszínrajzot is csatolni. Továbbá, nem kell a kérelem tervdokumentációs mellékleteit tervezői névjegyzékbe felvett és építészkamarai tagsággal rendelkező tervezővel elkészíttetni, hanem azt bárki elkészítheti.
A rendelet 4. § (7) bekezdése szerint nem létesíthető víziállások köre bővült. A Dorai oldalon a Dorai Híd és a Jégverem közötti szakaszon a meglévő víziállások maradhatnak, de új víziállás nem létesíthető.
2018 január 1-jétől lezárható az a korlátozottan közhasználatú víziállás, amelyet a víziállás létesítőjének, fenntartójának a kérelmére, a külön önkormányzati rendeletben foglalt díj fizetése ellenében, az önkormányzat határozatban engedélyezte a víziállás lezárását. A különdíj mértéke 10.000 Ft/év + Áfa. A lezárható víziállás bejárata lezárható a létesítője, fenntartója által, de a környezete nem keríthető el. A lezárható víziállás fenntartója jogosult felszólítani a víziállást használót a víziállás azonnali elhagyására, amennyiben azt használni kívánja.
A rendelet 5. § (4) – (6) bekezdése: elhanyagolt, balesetveszélyes állapotú, a rendeltetésszerű használatra nem alkalmas gazdátlan víziállás eltávolításának költsége a tulajdonos önkormányzatot terheli. Az elhanyagolt, balesetveszélyes állapotú, a rendeltetésszerű használatra nem alkalmas víziállás eltávolítása a víziállás létesítőjének, fenntartójának a kötelessége. Az engedély nélkül épített, illetve fennmaradási engedéllyel nem rendelkező víziállás eltávolítása a víziállás létesítőjének, fenntartójának a kötelessége, ellenkező esetben az önkormányzat tulajdonába kerül.
2018 január 1-jétől emelkednek a viziállások használati díjai
A díjakat a közterületek használatáról szóló 14/2008. (IX. 12.) ÖK rendelet 2. melléklet 16/a. pontja tartalmazza az alábbiak szerint:
10 m2-ig 4.000,- Ft/év + ÁFA = 5.080 Ft/év
10 – 15 m2-ig 6.000,- Ft/év + ÁFA =7.620 Ft/év
15 m2 – 20 m2-ig 8.000,- Ft/év + ÁFA = 10.160 Ft/év
A rendeletek megtekinthetőek ügyfélfogadási időben a Cibakházi Közös Önkormányzati Hivatal titkárságán, nyitvatartási időben, a Nagyközségi Könyvtárban, valamint a www.cibakhaza.hu honlapon.
Ügyfélfogadási idő:
Hétfő: 8:00 – 15:00 óráig
Kedd: nincs ügyfélfogadás
Szerda: 8:00 – 17:00 óráig
Csütörtök: 8:00 – 12:00 óráig
Péntek: 8:00 – 12:00 óráig
Elérhetőség:
5462 Cibakháza, Szabadság tér 5.
Telefon: 06 56 477 001
Email: hivatal@cibakhaza.hu
A településen észlelt problémákat bejelentheti az alábbi űrlap kitöltésével. Kérjük valós adatokat használjon, amin ügyintézőnk szükség esetén felveheti Önnel a kapcsolatot az adott probléma kivizsgálásánál.
Elérhetőség:
5462 Cibakháza, Szabadság tér 5.
Telefon: 06 56 477 001
Email: hivatal@cibakhaza.hu
Ügyfélfogadási idő:
Hétfő: 8:00 – 12:00, 13:00 – 16:00 óráig
Kedd: nincs ügyfélfogadás
Szerda: 8:00 – 12:00, 13:00 – 17:00 óráig
Csütörtök: 8:00 – 12:00 óráig
Péntek: 8:00 – 12:00 óráig