A turisztikai szolgáltatások gyakorlati hátterét, szükséges infrastruktúráját bemutató sorozatunk következő részében a szállásadással kapcsolatos reklámozás és a marketing lehetőségeit elemezzük. Természetesen a kérdéseiket továbbra is várjuk, és a véleményükre, észrevételeikre is kíváncsiak vagyunk, valamint személyes konzultációra is lehetőséget tudunk biztosítani.
E-mail címünk: horgaszturizmus@cibakhaza.hu
5. rész
Szálláshely szolgáltatás reklámozása
Egy kialakulóban lévő turisztikai célterület esetében az egyik legfontosabb szolgáltatás a szálláshely, hiszen a turizmus fejlesztésének az alapja, hogy az ideérkező vendégek ne csak egy-egy napra, kirándulni jöjjenek el, hanem több napot is töltsenek el a településen. Ehhez nem elég szálláshelyeket létrehozni, hanem ezeket meg is kell ismertetni a potenciális vendégekkel.
Ennek első lépcsője a település turisztikai imázsának a kialakítása, ez nem csak a turisztikai szolgáltatók, hanem az önkormányzat érdeke is. Ez a munka a közelmúltban elkezdődött, megújult az önkormányzat honlapja, felülvizsgálatra és átírásra került a Cibakházi Holt Tisza Wikipédia oldala, és jelenleg van folyamatban a települést bemutató Wikipédia oldal felülvizsgálata és átírása. Ismereteink szerint többen is tervezik szálláshelyek kialakítását, illetve van olyan szálláshely, amely szinte az átadás előtt van már.
A szálláshelyeket első lépésben (költséghatékonyan, azaz az indulás évében minél alacsonyabb költséggel) három fronton érdemes reklámozni.
Az első, a település törekvéseivel is összhangban lévő lehetőség az önkormányzat honlapja, ahol mindenképpen célszerű létrehozni egy „katalógust” a település szálláshelyeiről. Ennek költsége testületi döntés kérdése, de mivel a testület elkötelezett a turizmus fejlesztése iránt, nagy valószínűséggel ez a megjelenés ingyenes lesz. (A legtöbb jelentős turisztikai céltelepülés esetében ingyenes.)
A második lépcső az Internetes lehetőségek kihasználása. Ennek ingyenes megoldása a szálláshely Facebook profiljának létrehozása és naprakész üzemeltetése. Ezzel kapcsolatosan azért meg kell jegyezni, hogy csak közvetlen pénz kiadással nem jár, munkaidőben és energia ráfordításban már jelentős a vonzata.
A harmadik lépcső egy egyszerű, de az alapinformációkat (cím, férőhelyek száma, kiegészítő szolgáltatások) tartalmazó szórólap elkészítése. Ez már mindenképpen pénzbe kerül, de érdemes rá áldozni, hogy bármikor bárkinek a kezébe lehessen adni.
Ezekkel párhuzamosan érdemes egy minimális adatbázist felépíteni (név, e-mail cím), hogy a későbbiekben az aktuális akciókról direkt marketinggel lehessen tájékoztatni a vendégeket.
A forgalom növekedésével már el lehet gondolkozni ezeknek az elemeknek a továbbfejlesztésén, mint például saját honlap létrehozása, fizetett Facebook hirdetések, illetve valamelyik szálláshelyekkel foglalkozó Weboldalra való regisztráció. Vagy akár lehet komolyabb szórólapokat gyártani és a megyei valamint országos turisztikai kiállításokon megjelenni velük.
A következő részben a horgászvezetők piacra jutását elősegítő reklámozási lehetőségekről lesz szó.
Ügyfélfogadási idő:
Hétfő: 8:00 – 15:00 óráig
Kedd: nincs ügyfélfogadás
Szerda: 8:00 – 17:00 óráig
Csütörtök: 8:00 – 12:00 óráig
Péntek: 8:00 – 12:00 óráig
Elérhetőség:
5462 Cibakháza, Szabadság tér 5.
Telefon: 06 56 477 001
Email: hivatal@cibakhaza.hu
A településen észlelt problémákat bejelentheti az alábbi űrlap kitöltésével. Kérjük valós adatokat használjon, amin ügyintézőnk szükség esetén felveheti Önnel a kapcsolatot az adott probléma kivizsgálásánál.
Elérhetőség:
5462 Cibakháza, Szabadság tér 5.
Telefon: 06 56 477 001
Email: hivatal@cibakhaza.hu
Ügyfélfogadási idő:
Hétfő: 8:00 – 12:00, 13:00 – 16:00 óráig
Kedd: nincs ügyfélfogadás
Szerda: 8:00 – 12:00, 13:00 – 17:00 óráig
Csütörtök: 8:00 – 12:00 óráig
Péntek: 8:00 – 12:00 óráig