Gyakorlati turizmus V.

A turisztikai szolgáltatások gyakorlati hátterét, szükséges infrastruktúráját bemutató sorozatunk következő részében a szállásadással kapcsolatos reklámozás és a marketing lehetőségeit elemezzük. Természetesen a kérdéseiket továbbra is várjuk, és a véleményükre, észrevételeikre is kíváncsiak vagyunk, valamint személyes konzultációra is lehetőséget tudunk biztosítani.

E-mail címünk: horgaszturizmus@cibakhaza.hu

5. rész

Szálláshely szolgáltatás reklámozása

Egy kialakulóban lévő turisztikai célterület esetében az egyik legfontosabb szolgáltatás a szálláshely, hiszen a turizmus fejlesztésének az alapja, hogy az ideérkező vendégek ne csak egy-egy napra, kirándulni jöjjenek el, hanem több napot is töltsenek el a településen. Ehhez nem elég szálláshelyeket létrehozni, hanem ezeket meg is kell ismertetni a potenciális vendégekkel.

Ennek első lépcsője a település turisztikai imázsának a kialakítása, ez nem csak a turisztikai szolgáltatók, hanem az önkormányzat érdeke is. Ez a munka a közelmúltban elkezdődött, megújult az önkormányzat honlapja, felülvizsgálatra és átírásra került a Cibakházi Holt Tisza Wikipédia oldala, és jelenleg van folyamatban a települést bemutató Wikipédia oldal felülvizsgálata és átírása. Ismereteink szerint többen is tervezik szálláshelyek kialakítását, illetve van olyan szálláshely, amely szinte az átadás előtt van már.

A szálláshelyeket első lépésben (költséghatékonyan, azaz az indulás évében minél alacsonyabb költséggel) három fronton érdemes reklámozni.

Az első, a település törekvéseivel is összhangban lévő lehetőség az önkormányzat honlapja, ahol mindenképpen célszerű létrehozni egy „katalógust” a település szálláshelyeiről. Ennek költsége testületi döntés kérdése, de mivel a testület elkötelezett a turizmus fejlesztése iránt, nagy valószínűséggel ez a megjelenés ingyenes lesz. (A legtöbb jelentős turisztikai céltelepülés esetében ingyenes.)

A második lépcső az Internetes lehetőségek kihasználása. Ennek ingyenes megoldása a szálláshely Facebook profiljának létrehozása és naprakész üzemeltetése. Ezzel kapcsolatosan azért meg kell jegyezni, hogy csak közvetlen pénz kiadással nem jár, munkaidőben és energia ráfordításban már jelentős a vonzata.

A harmadik lépcső egy egyszerű, de az alapinformációkat (cím, férőhelyek száma, kiegészítő szolgáltatások) tartalmazó szórólap elkészítése. Ez már mindenképpen pénzbe kerül, de érdemes rá áldozni, hogy bármikor bárkinek a kezébe lehessen adni.

Ezekkel párhuzamosan érdemes egy minimális adatbázist felépíteni (név, e-mail cím), hogy a későbbiekben az aktuális akciókról direkt marketinggel lehessen tájékoztatni a vendégeket.

A forgalom növekedésével már el lehet gondolkozni ezeknek az elemeknek a továbbfejlesztésén, mint például saját honlap létrehozása, fizetett Facebook hirdetések, illetve valamelyik szálláshelyekkel foglalkozó Weboldalra való regisztráció. Vagy akár lehet komolyabb szórólapokat gyártani és a megyei valamint országos turisztikai kiállításokon megjelenni velük.

A következő részben a horgászvezetők piacra jutását elősegítő reklámozási lehetőségekről lesz szó.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Print

További hírek

Intézményi hírek
Települési hírek
Települési hírek

Programok

Szent István Ünnepe 2022

2022. augusztus 20.

Roma Kultúra Napja 2022

2022. július 23.

Ringató

2022. július 22.