Gyakorlati turizmus VI.

A turisztikai szolgáltatások gyakorlati hátterét, szükséges infrastruktúráját bemutató sorozatunk következő részében a horgászvezetéssel kapcsolatos reklámozás és a marketing lehetőségeit elemezzük. Természetesen a kérdéseiket továbbra is várjuk, és a véleményükre, észrevételeikre is kíváncsiak vagyunk, valamint személyes konzultációra is lehetőséget tudunk biztosítani.

E-mail címünk: horgaszturizmus@cibakhaza.hu

6. rész

Horgászvezetés reklámozása

A horgászvezető egy olyan speciális szolgáltatás, amely szinte minden esetben reklámozásra szorul. A településre (a holtágra) érkező, helyismerettel nem rendelkező horgászok jelentős része igényli a helyi vezetőt, de sok esetben fogalma nincs róla, hogy hol keresse, illetve kit is válasszon.

Ezért a horgászvezetőknek érdemes specializálódni, egyrészt halfaj és/vagy horgászmódszer szerint, másrészt pedig a horgászati lehetőség (partról, stégről, csónakból) szerint. Ezeknek a döntéseknek meg kell előzniük a reklámozást, hiszen a vendég számára lehetővé kell tenni, hogy a saját igényei és elképzelései szerint válassza ki a vezetőjét.

A horgászvezetőknek első lépésben (költséghatékonyan, azaz az indulás évében minél alacsonyabb költséggel) három területre kell tervezniük a reklám-tevékenységet, hasonlóan a szálláshelyekhez. Némileg egyszerűbb a feladat, ha a horgászvezető is rendelkezik szálláshellyel, vagy kapcsolódik valamelyik szálláshelyhez.

Az első terület, a horgászvezetőket regisztráló Vegyesüzemi Horgász Egyesület honlapja, ahol mindenképpen célszerű egy nyilvántartás a holtágon tevékenykedő horgászvezetőkről. Ez várhatóan díjmentes lesz, hiszen a horgászvezetők a regisztrációval, kötelező tanfolyammal és vizsgával kapcsolatos befizetéseihez kapcsolódó szolgáltatásként működhet.

A második terület az Internetes lehetőségek kihasználása. Ennek ingyenes megoldása a horgászvezető Facebook profiljának létrehozása és naprakész üzemeltetése. Ezt a lehetőséget úgy célszerű kihasználni, hogy a holtág haljárásáról, a horgászvezető és vendégei fogásáról folyamatosan tudósítani kell, és a rekordlistára felkerülő halak fotóit is célszerű megosztani. Ezzel kapcsolatosan azért meg kell jegyezni, hogy csak közvetlen pénz kiadással nem jár, munkaidőben és energia ráfordításban már jelentős a vonzata.

A harmadik lépcső egy egyszerű, de az alapinformációkat (elérhetőség, halfaj és/vagy horgászmódszer szerinti specializáció, horgászati lehetőség) tartalmazó szórólap elkészítése. Ez már mindenképpen pénzbe kerül, de érdemes rá áldozni, hogy bármikor bárkinek a kezébe lehessen adni.

Ezekkel párhuzamosan érdemes egy minimális adatbázist felépíteni (név, telefonszám), mert sok vendég tud alkalmilag (egy-két napra) elszabadulni, ha a haljárás az átlagosnál jóval nagyobb fogási eséllyel kecsegtet. Erre a vendégektől érdemes rákérdezni, és telefonon egyeztetni velük, ha ilyen lehetőség adódik.

Mivel a horgászvezető általában (a vendég szempontjából) nem önálló, hanem kiegészítő szolgáltatást nyújt, a felsoroltaktól eltérő hirdetési formákat csak ritkán érdemes alkalmazni, amennyiben mégis, akkor a horgászok által sűrűn látogatott webodalakon esetleg a horgászújságokban, kiadványokban érdemes hirdetni a szolgáltatást.

Mivel mind a szállásadó, mind a horgászvezető számlaköteles szolgáltatást nyújt, a következő (befejező) részben a vállalkozóvá válás hátterét és szabályait fogjuk elemezni.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Print

További hírek

Intézményi hírek
Települési hírek
Települési hírek

Programok

Szent István Ünnepe 2022

2022. augusztus 20.

Roma Kultúra Napja 2022

2022. július 23.

Ringató

2022. július 22.