A jól működő turizmushoz szükséges háttér bemutatásával folytatjuk sorozatunkat. Ebben a részben röviden összefoglaljuk, hogy milyen háttérre lesz szükség ahhoz, hogy fenntarthatóan működjön a turizmus Cibakházán.
Intézményrendszer
A turizmus megfelelő működéséhez olyan szervezeti háttérre van szükség, amely egyik oldalról kiszolgálja, a másik oldalról működteti, mozgásban tartja a turizmust, de ugyanakkor nem hagyja a spontán túlterhelés kialakulását.
Turizmus természetesen kialakulhat spontán módon is, amikor az adott területre érkező vendégek igényei határozzák meg a fejlődési (és nem fejlesztési!!!) irányokat. Ennek a spontán fejlődésnek a legnagyobb problémája, hogy nem a kínálat, hanem a kereslet határozza meg a fejlődés irányát és sebességét, valamint egyértelmű következménye a turizmus egyetlen ágának, ágazatának a fejlődése, amely sok esetben a túlterhelésig (és összeomlásig) tart. Az ilyen turizmusnak alig van jellege, nem egyenletesen használja a célterület lehetőségeit, valamint a jövedelemtermelő képessége csak szűk körben értelmezhető. A célterület lakosságának a nagyobbik része csak a káros hatásokat érzékeli.
Ezzel szemben a szervezett és tervezett turizmusfejlesztés az első pillanattól igyekszik rendszerben, több turisztikai ág és ágazat mixében gondolkozni, és megfelelő hatékonysággal kiaknázni a célterület adottságait, végig figyelembe véve az eltartóképességet és a lakosság érdekeit. Lassan egy éve dolgozunk azon, hogy Cibakházán így, szervezetten és tervezetten fejlesszük a turizmust.
Ennek fontos tényezője az a szakmai háttér, amire mindez felépülhet, és amely hosszabb távon ellenőrzi, mederben tartja a fejlesztések folyamatait. Ehhez kell egy turisztikai szervezet, amely a turizmus egészével foglalkozik, tervez és szervez, ellenőriz, szakmai segítséget nyújt, megteremti és kivitelezi a települési marketing alapjait. Egyszerűbben megfogalmazva olyan szervezetre van szükség, ami minden turisztikai kérdéssel foglalkozik, beleértve a szolgáltatók érdekvédelmét is.
Ezt a feladatot jelenleg az Önkormányzat látja el, de könnyű belátni, hogy a fejlődés során a szükséges munka mennyisége túl fog nőni azon a mértéken, amit az Önkormányzat a saját feladatai mellett meg tud oldani. Önálló turisztikai szervezetre lesz szükség, amelyet a szolgáltatók hoznak létre és tartanak fenn, és amelyben az Önkormányzat csak tagként, nem pedig irányítóként vagy szervezőként szerepel.
A turisztikai szolgáltatók részvételével és közreműködésével meg kell alakulnia a Cibakházai Szolgáltatói Szövetségnek, amely segítséget nyújt majd a szolgáltatók képzésében, segít a „turizmus-barát” szemlélet kialakításában, megteremti a településre jellemző egyedi marketinget, szorgalmazza az érintett szolgáltatók együttműködést. Mindezek érdekében saját honlapot működtet, kiadványokkal népszerűsíti Cibakházát és a település turisztikai kínálatát.
Az a célunk, hogy ez szervezet minél előbb kialakuljon, és mindazt a feladatot átvegye, amit jelenleg az Önkormányzat végez a település turizmusának érdekében.
Természetesen a kérdéseiket továbbra is várjuk, és a véleményükre, észrevételeikre is kíváncsiak vagyunk, valamint személyes konzultációra is lehetőséget tudunk biztosítani.
E-mail címünk: horgaszturizmus@cibakhaza.hu
Ügyfélfogadási idő:
Hétfő: 8:00 – 15:00 óráig
Kedd: nincs ügyfélfogadás
Szerda: 8:00 – 17:00 óráig
Csütörtök: 8:00 – 12:00 óráig
Péntek: 8:00 – 12:00 óráig
Elérhetőség:
5462 Cibakháza, Szabadság tér 5.
Telefon: 06 56 477 001
Email: hivatal@cibakhaza.hu
A településen észlelt problémákat bejelentheti az alábbi űrlap kitöltésével. Kérjük valós adatokat használjon, amin ügyintézőnk szükség esetén felveheti Önnel a kapcsolatot az adott probléma kivizsgálásánál.
Elérhetőség:
5462 Cibakháza, Szabadság tér 5.
Telefon: 06 56 477 001
Email: hivatal@cibakhaza.hu
Ügyfélfogadási idő:
Hétfő: 8:00 – 12:00, 13:00 – 16:00 óráig
Kedd: nincs ügyfélfogadás
Szerda: 8:00 – 12:00, 13:00 – 17:00 óráig
Csütörtök: 8:00 – 12:00 óráig
Péntek: 8:00 – 12:00 óráig