Május 28-án pénteken, ünnepélyes keretek között írta alá az Önkormányzat és a Vegyesüzemi Horgász Egyesület azt a szerződést, amely újabb 15 évre biztosítja a halgazdálkodási jogot az egyesületnek.
Ahogy sokan tudták és sokan beszéltek is róla, a Holt-Tisza halgazdálkodási jogára vonatkozó szerződés idén május 31-én lejár. El is indult már a találgatás, vajon kié lesz a holtág, ki fog rajta gazdálkodni. Miközben a találgatás folyt, május 3-án az önkormányzat kiírta a nyílt pályázatot a halgazdálkodási jog elnyerésére. A pályázati határidő lejártáig egyetlen pályázat érkezett, amely érvényes is volt, és a szakmai tartalmára is igen magas (95/100) pontszámot kapott.
A képviselő-testület döntése értelmében az Önkormányzat és a Vegyesüzemi Horgász Egyesület május 28-án már alá is írta a szerződést, mely jogfolytonosan, június 1-től 2035. december 31-ig biztosítja a halgazdálkodás jogát és lehetőségét az egyesület részére.
Hegyes Zoltán, az egyesület elnöke emlékeztetett rá, milyen nehéz helyzetben vette át 15 éve az egyesület a holtág halgazdálkodását, de emlékeztetett arra is, hogy milyen jól megoldotta a feladatát. (Az akkori kártalanítás kifizetéséhez az egyesületnek hitelt kellett felvennie, amelyet azután jóval a határidő előtt sikerült visszafizetni.)
Sok szempontból most sokkal jobb a helyzet, de azért bőven lesz feladata az egyesületnek a közeljövőben is. A holtág horgászturizmusának fejlesztése mindenkinek az érdeke, és ebben az egyesületnek is szerepet kell vállalnia. Nem kétséges, hogy az egyesület is elkötelezett a fejlesztések terén, ez a megírt és leadott pályázatból is egyértelműen kitűnik, de ez nem jelenti azt, hogy a megvalósítás könnyű és egyszerű lesz.
Reméljük, minderre majd 15 év múlva ugyanúgy emlékezünk, mint az elmúlt 15 évre, hiába volt nehéz, de sikeresen megoldottuk.
Az egyesületnek ezúton is gratulálunk, és eredményes munkát kívánunk mind a halgazdálkodás, mind a horgászturisztikai fejlesztések terén.
Ügyfélfogadási idő:
Hétfő: 8:00 – 15:00 óráig
Kedd: nincs ügyfélfogadás
Szerda: 8:00 – 17:00 óráig
Csütörtök: 8:00 – 12:00 óráig
Péntek: 8:00 – 12:00 óráig
Elérhetőség:
5462 Cibakháza, Szabadság tér 5.
Telefon: 06 56 477 001
Email: hivatal@cibakhaza.hu
A településen észlelt problémákat bejelentheti az alábbi űrlap kitöltésével. Kérjük valós adatokat használjon, amin ügyintézőnk szükség esetén felveheti Önnel a kapcsolatot az adott probléma kivizsgálásánál.
Elérhetőség:
5462 Cibakháza, Szabadság tér 5.
Telefon: 06 56 477 001
Email: hivatal@cibakhaza.hu
Ügyfélfogadási idő:
Hétfő: 8:00 – 12:00, 13:00 – 16:00 óráig
Kedd: nincs ügyfélfogadás
Szerda: 8:00 – 12:00, 13:00 – 17:00 óráig
Csütörtök: 8:00 – 12:00 óráig
Péntek: 8:00 – 12:00 óráig